duminică, 3 aprilie 2011

Consumatorul modern

Consumatorii se confruntă cu reclame din ce în ce mai presante pentru un număr crescând de bunuri şi servicii; chiar reclama însăşi exercită o influenţă tot mai mare asupra stilului de viaţă personal. Nu numai că noi produse şi noi versiuni ale vechilor produse apar pe piaţă şi sunt oferite spre cumpărare consumatorilor, dar alegerea în ceea ce priveşte produsele familiare a devenit din ce în ce mai dificila.
Studiul realizat la nivel European de Microsoft Advertising impreuna cu agentia Carat, a dezvaluit cei mai importanti factori ce se afla in spatele deciziilor de cumparare ale unui consumator.
Pe parcursul studiului au fost analizati aproximativ 19000 de cumparatori la nivel global din cele patru piete de retail principale - alimente, imbracaminte si accesorii, fast-food si electrocasnice.
 
Doar 15% dintre europeni spun ca deciziile lor de cumparare nu au fost afectate de criza iar 4% spun ca planuiesc sa revina la vechile obiceiuri de cumparare dupa recesiune.
In afara de cercetarea pe care consumatorul o face inaintea achizitionarii unui produs, studiul mai aduce in prim plan si segmentul de populatie (24%) ce isi foloseste smartphone-ul in timp ce face cumparaturile, pentru a compara preturile inainte de achizitie.


Decizia de cumparare nu mai este una liniara ci una mult mai dinamica. Pasii pe care ii realizeaza consumatorul in vederea achizitionarii de bunuri incepe cu o etapa de pre-cumparare (discutii cu prietenii legate de ceea ce vor sa achizitioneze), cercetarea pe internet, cumpararea si post-cumpararea ( review-uri despre produse pe diferite site-uri si forumuri). Vechile obiceiuri de cumparare nu se mai regasesc la consumatorul modern.  Astept cu nerabdare sa aud obiceiurile voastre atunci cand mergeti la cumparaturi :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu