duminică, 3 aprilie 2011

Consumismul

În secolul XVIII-lea, Adam Smith mentiona că unicul scop final al producuctiei este
consumul, producătorul fiind subordonat în totalitate cerintelor consumatorilor. Astăzi se poate
spune că scopul activitatii economice economice este de a aloca resurse într-un mod cât mai eficient posibil, pentru a satisface nevoile consumatorilor.
Astazi, gama enormă de produse de pe piaţă este suficientă pentru a crea un surplus de informaţie pentru consumator şi, pe deasupra, mai există şi marketing-ul şi publicitatea. Consumatorul contemporan central-european este năpădit de aproximativ 3000 de mesaje publicitare pe zi, la televizor, radio, prin afişe, presa scrisă şi publicitatea de pe ambalaje şi reclamele imprimate pe haine.
Majoritatea oamenilor nu constientizeaza faptul ca traim in epoca consumismului. Cumparam lucruri, muuuulte lucruri de care nu avem nevoie, apoi le aruncam insa pentru producerea acestor lucruri s-au folosit resurse neregenerabile si energie.  
Annie Leonard, o cunoscută oponentă a consumismului, explica acest fenomen de la  cum a fost proiectat şi pus în scenă  şi vorbeste despre ce se întâmplă cu lucrurile pe care noi le cumpărăm, de la producţie la reciclare (ori lipsa ei).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu